tyckare...

Vad är definitionen på en bra film? En film som lever upp till sitt syfte och vad den utger sig för att vara? Eller ska våra allmänkända kvasiradikala filmtyckare känna ett djup och en underliggande mening med allt som sker?

Helt plötsligt ska en hel värld tycka om samma film, precis som att alla helt plötsligt kan börja avsky en film de tyckte om första gången. Själv är min uppfattning om en bra film, den uppfattning jag fick när jag tyckte den var bäst. Vissa växer med antalet visningar, medan vissa (ex The Game) förlorar charmen när man vet slutet. Detta gör dock inte filmen sämre för det.

Kan ni genomlida en film bara för att alla tycker den är bra? Det kan inte jag.

Mest överskattade filmserierna:

- Sagan om Ringen
- Star Wars
- Harry Potter
- Gudfadern
- Bond


Vill ni se mig somna. Bjud in mig på en filmkväll med film ur någon av ovanstående kategorier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0