Nu är hon tyst

Mysteriet med den försvunna bunken tog precis en ny vändning. Med tanke på hur tyst hon varit sedan den morgonen för drygt en vecka sen kan man tro att hon såg lösningen på problemet långt tidigare än jag. När jag nu i morse (nyss) traskade ut i köket för att ladda kyl och frys med mina rumstempererade (viktigt!) matlådor upptäckte jag väl inkilad i frysen andra låda en bekant plastformation. Där intryck mellan djupfrysta Semmels och okänd laktosprodukt stod den. Bunken.

Personligen undrar jag varför ex-nazisten inte kommit in och bett om ursäkt. Eller ens med ett glatt leende förkunnat att jag faktiskt har mat i kylen (om det nu varit mitt fel att den försvunnit). Får en känsla av att hon nyttjat en sökmetod á la Carl Johan: öppnat dörren, petat lite och konstaterat att där inget finns. Mycket effektiv och snabbt genomförd.  



"Blame it on the Swede"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0