Gundi

Det råder andra fysiska lagar inom dessa fyra väggar. Ström sparas genom att ställa upp alla fönster och kylskåpet går sönder om något över kyltemperatur ställs in. Att mikra grönsaker på max i 3 minuter är OK, medan kött drar mer ström. Idag är första dagen i mitt nya liv. Idag ska jag låsa min dörr och brassa vidare med elementet.
"Första" dagen igår blev inte som jag tänkt mig. Maschinenbau-ettorna med sina gröna lappar eller gula balonger hade en "Überlebung in München"-föreläsning istället för min efterlängtade (?!) Cad-kurs. Det roligaste var nog ändå att de såg lika vilsna ut som jag kände mig. Stackars 88or. Tydligen börjar kursen om en vecka, vilket jag säkert lyckats luska ut om vår kära kursportal inte tagit långweekend i bergen.

Vad har hänt annars? Pengarna fortsätter sippra mellan fingrarna, jag har fortfarande inte lyckats få mitt studentkort och ölen smakar fortfarande lika bra som för tre veckor sedan.


Veckans projekt:
1. Försöka få någon/något att ge/skicka mig ett fat pipe WIZ rosa innebandyblad. Inte för at det är så himla överlägset, utan för att min klubba ska vara fortsatt lika fin.

2. Påbörja seriös träning i form av simning och gruppträning. Innebandy på torsdag kanske?

3. Plita informationstexter till en sponsorplan för en nybliven div6-klubb.

4. Agera lekledare. Planera utflykter och bygga lego.

5. Skola. Stört att jag kände mig motiverad igår. Reaktion på fem månaders sommarlov kanske?!

Kommentarer
Postat av: Calle

Simning har jag hört ska vara en mycket behaglig
typ av konditionsträning.. "ja vill bygga leeeego"- låten känns kanske inte så avlägset längre ;)

2007-10-16 @ 19:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0