Münchener Freiheit

Alla pratar om det. Men ingen vet vad det är. Kanske dags att traska den dryga halvkilometern norrut och undersöka; dels "friheten" och dels alla barer på vägen (!). Har nu på två dagar hunnit med två löprundor, två rajder genom stan, åkt tre tubbelbanelinjer och fikat i tre stadsdelar (visst är jag duktig). Kanske låter mer än vad det är, T-banevanan sträcker sig till som mest till 4 stationer längs en linje i en zon. Det finns totalt 16 st (om jag förstått allting rätt) med pendelnätet inkluderat.

Ikväll besöks vistelsen första bar och förhoppningsvis kommer inte årets första bakfylla imorrn utan efter wiesn-besöket om en vecka! (wiesn = oktoberfest för icketuriser). Löprundorna i den enorma Englischer Garten har inte bara gett mig (förhoppningsvis) kondition och måbra-känslor utan även lite koll på vad som erbjuds. Mitt i parken finns ett haussat kinesiskt torn med omliggande biergartens. Spännande! (men inte aktuellt under löpturen) och parkens varierande natur med allt från forsar, ängar, trollskogar till ankdammar och nudistbad lär vara ett sommarparadis. Bara runt knuten.

Utanför vår port har jag bargatan till höger bakom knuten (liksom tunnelbanan) och till vänster tornar den mystiska trollskogen upp sig. Det enda som fått mig lite purken hittils är det faktum att frau Lipp har en egen varmvattenberedare som bara klarar av en dusch/dag/person. Hårt när man nästan levt under strålen tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0