Tristess

I en normal sitaution hade man kunnat luta sig tillbaka för två tentor sen och glatt sig åt att tenta-p var över... för den här gången. Istället sitter man här mellan tenta 4 och 5, utan den minsta tillstymmelse till motivation, och försöker slå in Gitterbaufehler och Phasendiagramm i huvudet utan något som helst intresse eller strukturerad dunkteknik.

Kommer just till stycket om kristallplastisitet (stavas i Dyskland mycket riktigt med 1. stor bokstav,  2. Z istället för s och 3. Ä istället för e) och räknar ner minuterna till jag utan minsta uns av dåligt samvete kan stoppa in köttfärssåsen i mikron och ta en välbehövlig lunchrast. Nästa fredag kommer vara himmelriket, men likförbannat inte slutet på maraton-p.

Gårdagens tenta var nog relativt snäll om man ser till hur vidriga de skulle kunnat vara. Frågan kvarstårdock : hur kan de motivera 4 uppgifter som var direkta slideskopior (utan texten såklart), när de i provhänvisningarna tydligt skrivit att det är förståelse och inte utantillkunskap som kommer krävas. Vad är segerreceptet? Tur eller 2 veckors stenhårt rapa-upp-och-ner-plugg med de små karakteristiska tyska gloslapparna? Nej jag fortsätter nog att hoppas på turen om svaret är alternativ 2.

Erfor igårkväll att jag missat ett Plain White T's-album (...det måste jag ju ...köpa). Vem hade kunnat tro att hey there delilah skulle komma som extranummer? no shit sherlock.

Enligt någon av våra stora kvällstidningar dog Heath Ledger av ett misstag... Varför ska man stoppa i sig 6 olika sorters varningstriangel-märkta piller på en gång? Låter aningen misstänkt. Och hur gick det i 56e primärvalet i USA? Någon mer som tror att det inte spelar någon roll om Obama eller Clinton vinner eftersom de ändå tillhör samma parti och kämpar om väljarna mot ett annat blått parti? Måste säga att jag väntar med spänning, nästan lika mycket som på att Dulee Johnson misshandlar sin fru (igen där också va?!) i ren besvikelse över att ha mist körkortet. Eller vänta, hade han nåt?

Det är förövrigt val här i Mynken den 2. März och som Münchenbo i mer än 3 månader får man ju faktiskt rösta. Enligt utsago är borgmästarens viktigaste uppgift att slå av tappen vid Oktober Fest-öppnandet, så jag känner verkligen min plikt att välja någon som utför det på rätt sätt. Känns nästan lika nödvändigt att rösta här som i Linköping, när man ändå inte kommer se några skillnader innan man tar sitt pick och pack och drar vidare till bättre jaktmarker.

Nu har jag slösat 20min på er bloggläsare... Åter till tristessens tunga mörker och mina gitterfel (eller vad det kan tänkas heta)


Kommentarer
Postat av: mamma

Tristessen har alltid funnits och finns överallt - gäller bara att se ljusglimtarna i tillvaron och det kan ju du typ innebandy och köttfärssås!!!

2008-02-15 @ 13:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0