Upplevelser

Första två tentorna klarades av i torsdag respektive fredags i rekordfart. Ett 60m-lopp istället för ett maraton, utantillkunskaper istället för förståelse och hjärtklappning istället för metodik. Rätt utbildningsteknik? Svårt att tro det.
--
Lördags blev min första dag med efter-maten-plugg. Sikken upplevelse. Not. För att inte tala om söndagens två pinsamma framträdanden i den vit-svarta Ingolstadt-tröjan, resulterandes i en utvisning och ett mål (som vanligt i den andra matchens sista minut). Har inte lyckats skjuta in mig med det nya bladet, vilket stör mig något enormt.
--
Klockan 0710: Slammer i köket och röster (notera plural). På min väg mot duschen upptäcker jag att ze German har släpat hit sina två tyska odågor till barnbarn och leker dagis i köket klocken sju på morgonen, varav den äldre dottern ser ut som ett frågetecken när jag nyvaken ramlar iväg mot rengöring. (Verkar förövrigt vara den enda duschande personen i hushållet).

Klockan 2000: På väg mot ytterdörren och vidare mot gymmet trippar jag igenom den, för ovanlighetens skull, upplysta hallen och får till min förskräckelse se toadörren stå på vid gavel. Placerad på sitsen sitter odåga: modell yngre (brodern) och utför behov nummer 2 (gissningsvis, eftersom dörren står öppen i väntan på: "Färdig"). Vad som dock chockar mig än mer är det jag missat när jag bevittnade lekstugan i morse: Ungfan har hockeyfrilla! En ful Haningetofs, som tillråga på allt hänger ner och skaver en snusnäshalsduk "Oma" knutit runt halsen på stackaren. 

Vad som kan vara värt att nämnas var att som lekledardress bars en röd blus och svarta läderbyxor, uppdragna till godtycklig bit över naveln.
--
Nya filmupplevelser:

5{} <-- Måsvingar
Keinohrhasen [Tysk Hollywood-kärleks-komedi]

4{}
Gegen die Wand
The Bucket List (Das Beste kommt zum Schluss) [Nicholson & Freeman]
Juno [Skön]
Gone Baby Gone [Klassisk twist men aningen lång]

3{}
The Invasion [Remake på Bodysnatchers, med Kidman & Craig]
Half Nelson [Melankolisk smådeprimerande]
Warum Männer nicht zuhören...

2{}
My Blueberry Nights [Snyggt filmad, men inte så mycket mer]
The Game-Plan [the Rock, say no more]
Walking Tall [the Rock, say no more]
Chariots of Fire [Religiöst BS, inte min grej of the dej]
Alien vs Predator 2: Requiem [Gjorde sig "konstigt nog" inte bättre dubbad]

1{}
The Comebacks [no Comments]
--

Apropå the Rock, lyckades jag ta mig via honom till Mengele genom att klicka på hänvisade länkar på Wikipedia. Effektivitet i pluggandet.



Invasion - Bucket List - Blueberry Nights - Gegen die Wand

 

Kommentarer
Postat av: Elin

hejsan.. håller verkligen med dig i dina funderingar kring tentaskrivandet.. sanslöst! Jag har klarat av fyra av sex än så länge.. får se hur resultaten blir. Jag har pluggat in så mycket scheman och punkter att min hjärna börjat plocka bort saker jag kunde förrut.. kommer till exempel inte ihåg min pinkod till bankomatkortet längre.. då har det gått långt! Jaja, lycka till med kommande prövningar. /Elin

2008-02-04 @ 22:41:11
URL: http://elinkrepper.blogg.se
Postat av: steffi

du gjorde mig att skratta högt första gången ikväll. tack tack!

2008-02-05 @ 00:46:05
Postat av: Space Shuttle Ronny

Men du som gammal dagisveteran, hade du inget ess i ärmen för att neutralisera tyskungarna :). Jag blir så nyfiken på vad tysktanten har för bild av er "relation". Kan du inte be östtysken fråga?

2008-02-08 @ 09:13:54
URL: http://ronnyimunchen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0