Det är tanken som räknas

Sitter här på min hårda lilla klappstol och drömmer mig bort till en musikspellista som spottar ur sig kärleksballader och andra relationsrelaterade musikstycken på repeat.

...tung är tyska för tuning. Om det ändå vore tanken som räknades, men tyvärr låter ju inte "pluggtanken" faktat fastna om man faktiskt inte gör slag i saken och gräver ned sig i skiten.

München fyller 850 år och jag sitter inlåst på Arndtstrasse. Tänk vad man hade saknat livet här om sista tiden varit lika bra som hela året! Nu kommer man nog behöva tid att smälta tentorna och upploppsstressen innan man verkligen kommer längta ner igen.

Precis som alla andra dagar så närmar sig regnet framåt middagstid, så mitt i eländet sitter jag ändå här med ett litet leende på läpparna och njuter av min skadeglädje. Skadeglädje över att de gärna kan fira staden i regn och glädje att jag valde att ta dagens löprunda vid 3-snåret.

Torsdag, Fredag och Lördag blir tre intensiva dagar. Insamling, utdelning, avfirande, städning, packning, inhandling.



Ronny begrundar Husfestens förtäring - Ola är bara halvt nedslagen inför teckningshelvetet - Andrea i parken - Förväntasfulla fans i Salzburg - Paret med svaret i Innsbruck - Midsommarfesten med stort M

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag har ju också besökt Dig! Inga bevis på det?

Mams

2008-07-21 @ 11:37:14
Postat av: cj

kameran funkade ju inte då!

2008-07-21 @ 12:57:58
Postat av: mamma

Ok, nu kommer jag ihåg!

2008-07-21 @ 14:00:01
Postat av: cj

hur har det gått för andrea och garantin?

2008-07-21 @ 15:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0