Förkärlek

Tyskarna har det verkligen för stress, svett och tårar. Dagens tenta, den tredje i ordningen, har bjöd väl på de två första. Förutsatt att resultaten som kommer senast nästa fredag inte är negativt så kanske man slipper tårarna den här gången i alla fall.

Dags för nästa att bita tag i: Regelungstechnik (och därefter Fertigungstechnologien) som jag på måndag ska försöka beta av muntligt (precis som FT på onsdag).


Citat "Sol, vind och vatten":

"Det finns tid till försoning
innan natten slagit ut
För jag, jag tror att livet
får ett lyckligt slut

Och e det inte verklighet
så drömmer jag..."

Tro fan att tågföraren blev förvånad när Ted kom flygande över Häggviks räls den 22 Juni 1997. Sen är det klart, lever man olycklig så kanske slutet är inverterat också.



Cyon och Nisse på besök - Min insats som lagkapten i Bundesliga-kvalet - Markus och Tobbe på besök - Succélaget i Ingolstadts innebandycup

Kommentarer
Postat av: torvald

Frågan är rätt filosofiskt. Vad är värst ett olyckligt liv med en lycklig död eller ett olyckligt liv med en lycklig död eller ett lyckligt liv och en lycklig död där de efterlevande får ett olyckligt liv? Lite flummigt och felformulerat kanske, men är säker på att jag hört det från någon filosof någon gång.

2008-07-17 @ 13:58:58
URL: http://fram.blogg.se/
Postat av: Andrea

varför får jag aldrig vara me på dina bilder från året?!?! Jag har fan varit nere hos dig 2 ggr!!!

bajsunge

2008-07-18 @ 09:08:48
Postat av: cj

inte kommit så långt

2008-07-18 @ 12:54:22
Postat av: Ronn

men hallå det där e ju direktcitat från sommar i p1 Torvald!!!

2008-07-19 @ 11:32:05
URL: http://ronnyimunchen.blogspot.com
Postat av: torvald

Tack för minneshjälpen Ronn. Sommar var det ju med Isabella Lövin. Fast det kom från någon filosof från början =)

2008-07-19 @ 11:38:43
URL: http://fram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0