Klar med München

Sista tentan idag. Kunde ha slutat roligare men just nu känns det inte som det spelar någon roll.

Nästan ett år av upplevelser, utflykter, tentahets, bundesligakval och öl är över och inom två veckor är jag tillbaka i Linköping. Det går fort ibland.

Salzburg, Innsbruck, Liechtenstein, Zurich, Wien, Prag, Bratislava, Rohdorf, Budapest, Stuttgart, Galtür, Bremen, Grenoble, Geneve, Oslo och Ingolstadt har jag hunnit med och det är ändå så mycket mindre än vad jag borde ha hunnit. Nürnberg, Augsburg och Regensburg för att nämna några resmål som inte "hanns" med. Heidelberg var nära men föll på stau mellan München och Ulm. Leipzig fick stryka på foten för Stockholm och Wildschönau  vände vi bara i så det räknas knappt.

Om en vecka blir det Amsterdam dessutom. Härligt.

Vad finns det att berätta som ni inte redan läst er till i min blogg?

-- Jag har varit delaktig i att sätta müncheninnebandyn i rullning och från hösten kommer det troligen satsas mot de högre divisionerna även i tysklands 4e stad.

-- jag har nu 19 weissbierglas att stoltsera med när jag kommer till linköping. Märken som saknas får jag söka i helgen. (Hofbräu, Ayinger, Unertl, Herrnbräu).

-- Har blivit skadad av tyskarnas Umlaut (tyskt Y). Börjat skriva Ä med två prickar och A. Trots att skiten finns på det här språket också.

Imorgon hoppas vi på att jag får mitt Schein i Statik und Festigkeitslehre (8 friska) och att Abschiedsfeier fortskrider i en skön stämning. Bis später.



Inför match i Ingolstadt - Festligt - Det kan göra ont att bo i Glockenbach - Tysk reklam - Tillbaka i September!

Kommentarer
Postat av: Anonym

den där reklamen ser jag varje dag när jag vaknar på morgonen!!

2008-07-24 @ 20:17:43
Postat av: cj

patrik.. gå o lägg dig

2008-07-25 @ 00:08:04
Postat av: steffi

tillbaka i september

yeah yeah yeah

2008-07-25 @ 11:26:44
URL: http://stefanieundpaul.blogg.se/
Postat av: Linda

München är allt en hääärlig stad ... hoppas umlauten har gått bort! ; )

2009-08-14 @ 21:00:06
URL: http://www.lindakarlsson.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0