Lite tajt

Låt oss säga att det fortfarande är tisdag. Då är det:

T-12 Dagar till avfärd

och enbart 9 dagar till tentahelvetet är över!!

ps längtar härifrån nu! hade hoppats på en sista ljus tid i München, men tentorna skymmer. Med lite sol fredag/lördag nästa vecka så kanske jag får ett sista bra minne från min 4e hemstad (ja Lidingö är en stad*). ds

*tätort. för er besserwissrar som vill anmärka på användandet av ordet stad. till saken hör då kanske att Lidingö Stad = Lidingö Kommun och som i sin tur består av flera tätorter.


>"En tätort är i Sverige, Norge och Danmark ett tättbebyggt område med minst tvåhundra invånare och där avståndet mellan husen är mindre än tvåhundra meter. Tätortsindelningen är fullständigt oberoende av den administrativa indelningen"<

>"Lilla Värtan, som skiljer Lidingön från Stockholm, är betydligt bredare än de 200 meter som avgränsar tätorter från varandra. Därför räknas bebyggelsen på ön, till skillnad från annan närliggande förortsbebebyggelse, inte in i tätorten Stockholm. På Lidingö finns tre statistiska tätorter, varav den största heter Lidingö. De andra heter Brevik och Sticklinge udde.<

>Ordet "förort" betraktas idag ofta som negativt, vilket är ett relativt nytt påfund. Ordet används ofta särskilt om områden som uppförts inom miljonprogrammet, som har hög utomnordisk invandring* eller hög arbetslöshet, som i Ryd utanför Linköping och Arlöv utanför Malmö. Dessa är emellertid inga kriterier för en förort - även rikare och mer borgerliga kommuner som Lidingö utanför Stockholm eller Kungsbacka utanför Göteborg. räknas i regel till förorterna. I folkmun gör man ofta skillnad mellan villaförorter och betongförorter.<

*
wikipedia roar ibland

Okejdå. Definitionsmässigt kanske jag ska ge mig.



Rummet på Arndtstrasse - Bad Taste/Hej då-Hanna-festen - Kärleksmumsbak - ESV Ingolstadt i Bremen


Kommentarer
Postat av: Andrea

Det är klart Lidingö är en stad! Vi vill ju inte beblanda oss me smutsiga förorter som; tensta, kista, skärholmen etc, etc..

Det är ju bara att läsa skylten när man passerar bron: "Välkommen till Lidingö Stad". Jag tycker det säger allt...

2008-07-16 @ 09:10:58
Postat av: s

ja, find ich auch.

2008-07-16 @ 09:34:57
Postat av: Anonym

Är det inte dags att avslöja för mamma och resten av läsarna att du stannar?

Underskrivet proffskontrakt med Ingolstadt och 3 skift på Audi med en lägenhet 300 m från fabriken..

livet leker...



sa jag att jag skulle åka och bada nu?

2008-07-16 @ 10:32:50
Postat av: Andrea

Proffskontrakt i innebandy, haha!! Det skulle göra honom överlycklig :)

Skulle han stanna skulle mamma åka ner å slå ihjäl honom!!

2008-07-16 @ 10:39:11
Postat av: cj

ge mig jobb på audi och proffskontrakt så stannar jag

2008-07-16 @ 12:09:22
URL: http://diddan.blogg.se/
Postat av: Andrea

Det gör du inte alls d!!!

2008-07-16 @ 14:22:46
Postat av: mamma

Jag skulle aldrig slå ihjäl min Nusse - Jag flyttar efter istället!

Mams

2008-07-16 @ 17:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0