Var tog den veckan vägen?

6 dagar till målgång. 8 till hemgång.

var tog den sista veckan vägen?


Stockholm

Kommunen: 798 715

Tätorten: 1 252 020 

Storstockholm:1 956 697


München

Kärnstad: 1 294 608

Närområde: 535 649

Pendlingsområde: 661 120

Totalt: 2 491 377


Kalmar: 61 465, Borås: 100 985

Nu har jag varit snäll att inkludera alla som bor i Kalmar kommun och Borås kommun i statistiken. Men eftersom det enligt en viss rödfärgad supporter bor 80% Boråsare i Stockholm så måste det alltså finnas cirkus 1.7 miljoner Boråsare. Fruktansvärt bra jobbat, måste ligga i där nere. Kanske ska slänga ut några fragebögen till mina när och kära för att undersöka om barngöraraktiviteterna är intensivare än i till exempel Kalmar.

Förövrigt börjar München fira att den funnits i 850 år idag. Med öl vad annars? hur vi firade i Stockholm har jag glömt, fast vi kanske får uppleva 800års-partajet år 2052.

Ni kommer väl ihåg den fina oranga (hur stavas det där egentligen?) loggan inför firandet av nordens venedig? Nu hittar jag inte den på goggles men ni får gärna skicka den. Bifoga Stockholms-os fina Milles-symbol också när ni ändå är på g:)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0