På sista sidan?

Öhm! Ulla-Britt jag behöver hjälp med min utlösning. Lägger man satsen på sista sidan? För att citera en liten citatmaskin från gamla goda gymnasietiden inom öns skyddande stränder.

Gårdagen började med att min svarta Samsung skränade ut sin nu välbekanta väckningssignal och förkunnade att det var dags för tredje och fjärde glaset medicinlösning. Halvt kväljande fick jag ner mina två rågade weissbier glas med den vidriga blandningen och traskade tre timmar senare in hos läkaren för dagens att-göra.

Ja jag är frisk och nej min mage var inte hundra igår. Men nu har jag fått mat och är på bra humör (eller bättre) igen, efter bland annat en godkänd maskinteckning (återkommer) och skogsbärspaj till efterrätt (inmundigad vid halv 12-snåret).

0758-tåget från Sendlinger Tor. Djävulens express mot avgrunden. Där kliver man på och lyckas nästla sig till en sittplats med stöd för vänsterarmen mot fönsterbläcket. Somnar på godtycklig position mellan Marienplatz och Odeonsplatz. Blinkar till i Studentenstadt och vaknar i FG. Dags för dagens begivenhet maskinteckning (Både jag och Ola samstämmer att man vaknade med en ångestkänsla i magen). Något entusiastiska ska vi (tror vi) hinna klart och kunna redovisa klockan 14 och lyckligt lottad som jag var var min del mer översiktlig än Olas schweizerost. Sagt och gjort 14.23 traskar jag upp med en hafsig ritning och en knut i magen. 30 min senare kommer jag ut med bedömningen: "Jag är snäll idag, du får 4.0" och "Lär dig det här till tentan". Synd att den lilla stjärtgossen inte vet om att vi slipper tentan. HA! (Anm.: omvänt betygssystem).

Tänkte inte på det själv igår på innebandyn, men när Karin påpekade blev ju allt kristallklart. Jag var ju så förbannat överlägsen (hoho) för att jag var dopad! Bra skit säger jag bara. Somnade *sådär* i fosterställning på britsen och sen fick Anders komma och hämta upp en gasig och groggy liten cj strax söder om stan.

Skulle köpa lås: blev inte av. Skulle springa: ösregn. Tredje gången gilt kom iaf middagssällskapet och jag o Ronny dukade upp laxen och pajen. Ibland mår man bra, men oftast fram till man tagit sista tuggan. Sen blir det koma.

Kommentarer
Postat av: Calle

mycket fokus på mat nu

2008-06-05 @ 11:59:04
URL: http://abologna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0