Tomhet

Ingen här längre. Från att få kliva över två snarkande lik finns här inget kvar. Inget annat än kampen mot ensamheten. Efter en intensiv vecka går jag imorgon in på min andra av totalt 4 vita dagar innan det bär av ned mot kontinenten och ytterligare samkväm i goda vänners lag.

Blev inbjudna till födelsedags-någonting igår. Spännande, men det slutade med brottningsmatch på rummet, italiensk mat och sängen innan två. Fem brådmogna greker i köket ätandes souvlaki (?!) och oliver till de ljuva tonerna av Leona Lewis var det som "lockade" på andra sidan dörren då jag snällt (efter många om och men) tackade nej till festinbjudan och försiktigt smet ut till mina två besökare på gatan.

Positivt med två likasinnade på sightseeing är att det går sjukt fort att beta av det som betas bör. På två promenader (totalt 7h) såg vi Moderna museet, Neue Pinakothek, Deutsches Museum, BMW-Welt, Olympia, Englischer Garten, Surfvågen, Isar, Kaufinger Strasse, ett H&M och Frauenkirche. Ni som är bevandrade i stan inser ganska snabbt att med rätt rutt så kan flesta av dem betas av ganska snabbt. Lägg därtill 3 olika restauranter, 4 barer, 1 café och ett uteställe (+ Donken och ett bageri) så borde turisthelgen vara fulländad.

Ett nytt Weissbier-glas dessutom!


Men var är du då? Lite för långt norrut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0