varmt om hjärtat

när man som djurgårdare sedan födseln får se sitt lag sakta gå mot förfallet gör det givetvis ont i hjärtat och jag hoppas att (trots bosse anderssons låga IQ) man inser vad som bör göras. Likt svenska landslaget behövs en utrensning. Mina förslag på förändringar:

1. Boss Lundqvist bör inom en överskådlig framtid avsättas och ersättas med någon som i första hand ser Djurgården som sitt hjärtebarn. Bo har satt sig på kant med framförallt supportrarna i och med sitt engagemang i fansmobbningen bedriven av SEF.

2. Nytt tränare/par. varken Siggí eller Pål har någon gjuten spelidé som laget kan luta sig mot. Problemet dif levt med alltsedan Zo/Sören lämnade. Förslag: Magnus Pehrsson

3. Till syvende och sist är det spelarna som ska göra jobbet och på senare tid har värvningsfokus legat på att med panikköp bibehålla någon sorts status. jag börjar nästan tro att ett år i SE skulle sanera klubben och göra ledningen medvetna på vad som verkligen behövs. Problemet återfinns dock i alla tre storklubbarna (dif, aik, mff) där pressen från fans och media är alldeles för stor för att bygga för framtiden i AS.

Förslag ut: Jonson, Dahlberg, Komac, Enrico, Quirino, Johannesson, Kuivasto, Tauer, Rihilahti, Wahlström
förslag in: Joakim Sjöhage, Daniel Nannskog, Rawez Lawan, Rasmus Bengtsson, Per Johansson

Startelva
Dembo
Haginge - Magnusson - Bengtsson - Johansson

Ipke Ekong - Hellquist - Rajalakso

Sjöhage - Nannskog - Lawan


Detta kommer givetvis inte hända, men något måste göras! jag accepterar en mellansäsong. Se på hockeyn, där funkar "stockholms-modellen".

---
Vilket fruktansvärt onödigt inlägg det blev. Helt orealistiska värvningar och allmänt tråkigt bara. rensa och börja om från början säger jag bara.
---

Låtlista (om än inte så "inne")
lill lindfors - rus
jason mraz - i'm yours
sam - cold beer
dixie chicks - not ready to make nice
mxpx - wrecking hotel rooms

-- väntar fortfarande på att segskallarna på TUM ska skicka mitt betygsdokument. ska det vara så jävla svårt?!? --

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0