Med anledning av missnöjet

...uppdaterar jag nu min blogg och hoppas att alla läsare bara väller in för att läsa om mina och andras bravader på senaste tiden.

Låt oss börja där jag slutade: en helg i Bryssel, eller rättare sagt Louvain la Neauve. Då den allmäna kommunikationen i Sverige (förutsatt att det är sommar och plusgrader) endast tillåter resor i längsled blev min resa från Örebro, via Belgien och Stockholm tillbaka till Örebro som följer:

Summa sumarum: Transport 39h, Semester 43h (värt det måste tilläggas)

Varför blev det så då?? Jo därför att flygbussarna inte åker mellan Örebro och Skavsta, samt att man inte kan lita på SJ: en inställning som inte förlorade i motivation den senaste veckan.

Helgen efter brysselutflykten var det besökdags. Mitt i det värsta busvädret vi sett på år och dar. Mitt i det väder som lamslagit Sveriges infrastruktur. Säg mig. Vad är krisplanen banverket/Sj? Ingen som tänkt på att vid "klass 2"-varning direkt övergå till kris-tidtabeller och fokusera på vissa stamsträckor (ex. Sthlm-gbg-karlstad-Sthlm) och sen mata in bussar därimellan? Ingen som tänkt på att vi faktiskt bor i ett kallt land? (överraskningen är total varje år)

Besökshelgen bjöd på Ritz. Maken till desperata 40-taggare får man ju leta efter!
// 
Hur som haver. Jag kom ner till Linköping med bil (mitt tåg hade tydligen övernattat i Hallsberg) och därifrån vidare med hyrbil till Arlanda (Vårt tåg blev tydligen inställt i Kålmården). 2 dagar i Skellefte och Booliden. Ett eget dubbelrum på "Statt" och -33 (!!!) grader på vägarna.

Vad gör jag nu? Sitter på centralen i ett hörn och inväntar vidare bravader och Boliden-prat. (Boliden och Atlas är förövrigt hot picks på nån fräsarlista).

Annars då?
- Sveriges herrhockey får skylla sig själva om man slöar järnet i 59min och 15sek
- Kul med skidmedaljer, men varför finns OS egentligen?. Tänk er ett Multiski-championship. Det vore ju till 99% samma sak som OS.
- 1-13, 1-9: "vi satsade på guld" och sen tycker man det är diskriminering om Wikegård sger att man inte kan spela hockey. Kom igen!
- 20 lundastudenter fick skadestånd tack vare kvoteringslagarna som tydligen bara gäller i syfte att trycka ner killar.
- Varför varför varför är går det så långsamt att få sitt bagage på flygplatser??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0