Som fågel fenix

..har den rest sig ur askan. Efter total död och stiltje under 18 månader på slättlandet strax söder om skavstas flygfält återkommer nu den inre rösten för att upplysa er om min femte stads möjligheter och brister. Örebro. Nummer frem i ordningen, efter Stockholm, Lidingö, Linköping och München. Min tionde flytt, min åttonde innebandyklubb och min tionde och sista termin på industriell ekonomi.

Atlas Copco. Företaget som finns där utan lekmannens vetskap. Vad gör man en dag i Örebro? Den som det då visste. Vi har testat på Lilla Örebro, Mingla, Paco's, ett café och en till bar. Krämaren är (hmm...) inte så mycket kräm i, men vildforsen på gustavsvik fick tillochmed de äldre att dra på smilbanden.

återkommer när tåget inte stirrar på skärmen.

Återkommen.

Inom några dagar kommer bilder upp från vardagsrumsfönstret...


Kommentarer
Postat av: emma

fick du inspiration? :)

2010-02-01 @ 10:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0