iskallt

Sitter och darrar vid skrivbordet. Kylan har slagit både mig och Mynken med ett hårt slag i magen. Eller en rejäl dask på rumpan? För jag kan knappt sitta efter mina två matcher i lördags.

Bra helg i övrigt. Innebandy, fest och en massa film. Hyfsat fulländat!

Två gånger 3-0 i lördags mot lag som låg långt över oss i tabellen. Konstanz och Stuttgart fick se sig bli taktiskt pulveriserade av hårt pressande Ingolstadt. Torpedinnebandyn har spritt sig från IBF Falun via aftonbladet till tyska regionalligan. Tillbaka i kända farvatten som back kunde jag spela lugnt och avslappnat och fick även beröm av Stuttgartkaptenen (efter Konstanz-matchen, men innan Stuttgart). Kom på i efterhand att jag troligen fått honom att missförtså mig när jag sa att jag bara tränat en gång och spelat 5 matcher. I Dyskland såklart. Är man svensk så har man väl automatiskt innebandy från skolan om inte annat.

25 sekunder kvar. Stuttgart pressar på för att reducera till 1-2 och bollen är som så många gånger tidigare i säkert förvar hos det svenska backparet. (Skryt). Jag tar bollen, fintar 2 västtyskar. Drar en tunnel, sticker till höger om backen o stänker in 3-0. Ridå ner. Laget stormar planen och Bernhard håller sin andra nolla för dagen.

--

Det här med tyskar och hemmafester vet jag inte om det är en bra idé. Som svenskt tar man med sig dricka. Som tysk anser man att man ska bli bjuden. Resultat? Dubbelt så stort intag för svenskar och hälften så stor rörelseförmåga dagen efter. Hur som haver, lyckat blev det.

--

Har tyvärr inte några nya bilder att publicera eftersom jag av någon outgrundlig anledning valde att lämna kameran hemma hela helgen. Somliga straffar gud med detsamma.

Kommentarer
Postat av: mams

Snart är min lilla gubbe hemma och då ska han inte behöva frysa. Kan inte Lippen se till att det finns värme i rummet? Du skrev inget im tanten, har hon kommit hem?
undrar
Mamma

2007-12-17 @ 13:07:08
Postat av: CJ

hon har inte kommit tillbaka än.. har säkert dragit ut en massa kontakter där jag inte kommer aat...

2007-12-17 @ 15:42:21
Postat av: Anonym

så du drog in spiken i kistan alltså, stort!
då lär du ha svävat på moln resten av helgen :)

2007-12-17 @ 18:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0