Mystik

Strax efter nio fredagkväll lämnas rummet med en ursköljd kastrull och en laddad matlåda. Lägenheten badar i mörker så när som på herr Dresdners TV-skimmer. Cirkus 2 timmar och 30 timmar förflyter innan jag åter låser upp och stegar in på mina 24 kvadrat. Utan att lägga märke till vad som står på bordet ställer jag klockan och lägger mig i sängen, utom skrivbordssikt.

Klockan 0924 öppnar jag ögonen och vrider mig runt den bruna lådan för att kolla om kastrullen står kvar, vilket den inte gör. Somnar om. Vaknar 1144 och tror att jag drömt om en försvunnen kastrull, men den är fortfarande borta. I köket återfinner jag sedan på frukostjakten matlåda, kastrull OCH min försvunna färskost (!). Försöker någon spela mig ett spratt eller har jag blivit helt tokig?

Denna någon måste alltså ha gått in i mitt rum någon gång mellan 2110 och 2330 eller under tiden jag låg och sov (säg 0200-0900 eftersom kastrullen troligen var borta redan då). Misstankarna mot den berömda Lippen är givetvis självklara med tanke på hennes förflutna. Frau släcker alltid klockan 22 vilket ger henne ett handlingsrum på 50 minuter (om hon nu inte kikar på sovande hyresgäster) där hon troligen diskat kastrullen, flyttat matlådan, återställt färskosten och ordnat allt i fina rader i kylskåpet.

Säg att hon lämnade 10-15min lucka efter avgång för att undvika konfrontation vid inträngande på svenskteritorium. Detta ger henne en handlingstid på cirkus 35 min förutsatt att kvällens sista minuter inte ägnas åt rengöring. Denna sistnämnda idé kan dock troligen förkastas då det i Tyskland anses alldeles för onödigt dyrt med rinnande vatten, tvål och tända toalettbelysningar. Speciellt med tanke på att smutsen hos ovan nämnda figur troligen, som hos så många andra, sitter på insidan. Omöjlig att göra något åt och helt oförenlig med det tyska elnätet.

Lipp (alternativt godtycklig diskmaniker) kan man då konstatera har agerat, på eget bevåg, vid tidpunkt 2142. Vad som dock gör det hela aningen märkligt är det stora suget på en spagettikastrull klockan 2142 en fredagkväll, då hon så tidigt som 1801 lämnade köket efter en lyckad middagstillagning.


 


Tänk om jag varit hemma  -  MW-byggnaden

Kommentarer
Postat av: Anonym

imorgon är det första advent :)
Ska du tända ett ljus?

2007-12-01 @ 03:51:51
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: Anonym

Hahaha klockrent skrivet, nej jag bryr mig inte så mycket, vill bara höra folekts kommentarer på det hela med advent :)

2007-12-01 @ 04:08:03
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: Anonym

alright är du i tyskland?

2007-12-01 @ 04:24:51
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: Anonym

jasså fan vad coolt hur är det där då?

2007-12-01 @ 07:59:15
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: Anna

Nä, tycker du det?
Hon är ju skitful!!

2007-12-01 @ 14:59:06
URL: http://justmeanna.blogg.se
Postat av: Anna

Nej, inget är äkta. Hela hon är en silikonklutt!

2007-12-01 @ 21:33:54
URL: http://justmeanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0