Sista rycket

Sista desperata sprattlet innan sängen lockar igen och jag somnar in med vetskapen om att 0300 är det uppsträckning. Avfärd in mot city och S-bahn mot Flughafen.Imorgon vid samma tid är jag någonstans över Sveriges slätter, inflygandes mot "Stockholm"-Arlanda.

Tillbaka i Sverige slipper man en kärring som rotar genom en grejor och öppnar (?!) dörren när man ligger o sover. Vad fan har hon här att göra över huvud taget. Kanske bara jag som är nojig men jag kan faktiskt inte somna om. Åtminstone inte om man blir väckt halv 11 (PING. dagens i-landsproblem).

Sista eftermiddagen i Garching för 2007. Fucking Garching (fg) ligger för de som inte vet det i världens avgrund, utanför stadsgränsen vid en atomreaktor.

"Stora olyckan" igår hade bara en skadad i "Lastbils"-föraren som drog ner på spåret i 80km/h. Ett brutet ben och en demolerad strömskena gjorde att det blev extrabussar mellan kiefengarten och alte heide som fick transportera alla garchingresenärer under dagen. Själv gjorde jag misstaget att ta buss 140 Münchner Freiheit. Perfekt tänkte jag som ändå skulle dit och traskade då på i min naivitet. När min första (!) regionalbussfärd väl startade såg jag ruttlistan för linje 140. Grattis Carl Johan! 25 stationer senare hade jag nog sett allt det av München som inte rekommenderas åt turister. Gråa miljonprojekt, industribaracker och ringleder. Visst är livet underbart. Snart är det Jul! och buss 201 vet jag hur den går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0