Listor

Fulast

1. CJ efter en dag i alperna. Senapsgul och uppsvullen

2. Vårtmannen på Hostlet i Prag. (den var GROV, jag lovar)

3. Amputanterna* i Wien (Fula och fula. Det var väl synd om dom också)

4. "Stela-gubben" i Wien som jobbade med att stå still men rörde sig hela tiden. Ni vet en sån som tjänar pengar på att spraya sig i guldfärg?

5. Gubben på badet i Budapest som fann en tjusning i att sträcka ut ryggen och slänga runt med armarna i tron om att han såg ståtlig ut.


Snällast

1. Tunnelbanebiljettkillen med ett porslinsöga i Budapest som varken kunde engelska eller tyska men alltid log brett när vi kom och skulle åka.

2. Servitrisen på Bistro Castro. Kommentarer överflödiga.

3. Jag såklart. Fast det blir ju lite genomskinligt om jag står först på alla listor. Jag menar: hur svårt ska det va?!

4. Gubben som erbjöd 200 Forint för 1 Euro, när växlingskontoret gav 230. Smart kille och säkert inte speciellt snäll, men han såg ju timid ut (några pengar blev det dock inte).

5. Servitören första kvällen, fram till att han tog ut ockerpriser för kaffet och några brödbitar. Turister.


Fullast

1. Calle. Vet inte om han va stört trött eller om jag lyckats supa han under bordet, men en sak är säker. Han vaknade inte av 18?! samtal när jag blev utelåst från rummet.

2. Engelsmännen i Wien lär ju blivit fulla efter middagen. Så de får stå med här också.

3. Killen som släpades likt en överdimensionerad ryamatta längs gatan med konstigt namn +Körut i Budapest.

4. Tanten på pianobaren som förkunnade att en närsittande gäst absolut ville ligga med henne.

5. Bartenders skåpsuper i Budapest. Respekt eller inte, lite alkis är det.


Kommentarer
Postat av: emelie

Äntligen! Och bra var de också.

2008-04-12 @ 20:41:50
Postat av: Calle

"ockerpriser"... :) 3an på fullast har ja inget minne av?

2008-04-13 @ 11:05:14
URL: http://abologna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0