Helt nytt liv

Från det sydländska livet i München, med oräkneliga "gå ut och ta en öl"-kvällar, restaurantbesök, biobesök och parkpromenader är man nu tillbaka på den gamla banan. Regn, upp på cykel, in i c-huset och någon grå lektionssal. Regn, hem och byt om, tv (det var länge sen), alibiträning, dusch och kårallen. Mer regn, spagetti och köttfärssås, baljan och allt det man lärt sig sakna. Sport på tv och snart innebandy i den röd-vita dressen. härligt härligt men farligt farligt.

Tiden som klf har varit intensiv, lärorik på sina håll men framförallt extremt rolig. Rolig på det viset att på lära känna de två årskullar man annars på sätt och vis missat. rekommenderat.

Vad har hänt sen sist?


- Sverige tog 5 medaljer (0-4-1), en fler än mitt tips. Men precis som jag sa kom de i sporter som ingen egentligen bryr sig om.

- Djurgården har 4 raka segrar. Känns som om man börjar bli människa igen!

- Tack alla som lånat ut soffor och extrasängar! (Nisse, Tobbe, Calle, Emma, Emelie, Andreas) och framförallt bör väl hela världen tacka Nisse som inte strypt mig än.

- Jag som trodde att det bara var tyskar som var administrativt efterblivna. Det är tydligen inte bättre här hemma.

- här åker man utomlands och läser ALLT på tyska i ett år. Man ska ha förståelse för utbytesstudenter som inte kan språket JA! men inte för de som inte försöker.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Vad blev d för tapeter nu då :) Jag hörde från mamma igår att ni satt å planerade!!

2008-08-28 @ 09:05:04
Postat av: mpod

Snart är ni inte sämst i stan med andra ord.

1. Kalmar FF 45

2. IF Elfsborg 40

3. Hammarby 34

4. Helsingborgs IF 34

5. IFK Göteborg 33

6. AIK 30

7. Djurgården 27

8. Malmö FF 25

9. Halmstads BK 24

2008-08-28 @ 10:37:58
Postat av: mpod

0-5

2008-08-29 @ 09:28:50
Postat av: den nye gunde

premiärträning för säsong 08/09 drar igång imorgon!

till helgen blir det cupspel och idag regnar det för en gångs skull, annars bjöd gårdagen på 30 grader varmt, 112 km cykel och middag i badkaret, imorgon väntar som sagt innebandy, FKK och så 27 grader, onsdagen lovar närmare TRETTIO, sa jag att livet är hårt som hemmaman?



Kan du inte påminna mig om hur svensk burköl smakar?

2008-09-01 @ 20:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0