Sista veckan av lugn

Lugn i den bemärkelse att jag inte har några schemalagda förpliktelser. Däremot har jag satt mig för att "plussa" Tillämpad Termodynamik och Strömningslära och det är inte utan ett visst mått slöhet jag tar mig an uppgiften. Frågan som så många andra ställer sig: "Varför ska man plussa?" Ja, "Varför" ur min synvinkel är på grund av det faktum att jag är missnöjd med min insats sist. "Varför" för alla utomstående är troligen att "han" är betygsbög. Välj själva, men en plussning är nog så jobbig som en ordinär omtenta. Nu måste man inte bara kämpa mot tristessen utan även försöka bygga en motivation som inte grundar sig i att få 6 godkända högskolepoäng och slippa csn-tjafs.

Vad händer annars i livet för tillfället kan alla ni trogna läsare då (självklart) undra. Kort kan jag konstatera att Spotify inte var en så dum idé, även om "Angello - Be" inte finns i arkivet (eller Agnes låt som syns på Body-Work-reklamen).


Jag har dessutom:

- lämnat studieförsäkran
- noterat att Dif slagit äckel-cluben med 5-1 på hemmaplan (bådar gott inför den 26/1).
- spelat Betapet så att ögonen glöder.
- långsamt byggt vidare på stresskänslan över sommaraktivitet
- sett flera bra filmer (inte länge sedan man yvades över bristen på nedladdningsalternativ) - återkommer med lista
- ätit på Linköpings enda indiska restaurant (tror jag)

För tillfället saknas tyvärr någon, och hon är i Berlin. Sen sätter terminen igång och man tar milakliv mot ett nytt liv och examen.

Filmer
5 - The Express
4 - The Curious Case of Benjamin Button
5 - Eden Lake
4 - Australia
3 - Rocknrolla

Min och C/Kalles lista över "Ska se"-filmer blir bara längre.

Kommentarer
Postat av: mamma

puss från mamma

2009-01-14 @ 07:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0