Lustfyllt

Sthlm-Örebro-Lkpg-Örebro inom loppet av alldeles för få timmar. Frågan är ju... vad fan gör man på arbetsmarknadsdagar? den frågan har jag ställt mig varje gång och har fortfarande inget bra svar.

Frågorna jag ställer mig nu:

- hur gott ska det inte bli med spagetti och köttfärssås ?
- vågar man gå av vid örebro södra?
- varför verkar alla ha en koppling till örebro? vad är grejen?

I övrigt så kan jag tillägga att snöhelvetet snart börjar slaska ordentligt och då har man nog skrattat som bäst redan. Tänk er kaoset när 3 månaders snö ska töa bort! Det blir slask in i jag vet inte vad...

Övriga frågor folk BORDE ställa sig:

- varför flyttar man bara inte härifrån?
- varför är det en överraskning för banverket att det snöar? töar? faller löv? eller kanske rent av finns förkylningar?
- var lägger staten sina pengar?
- hur kan vi låta outbildade människor styra ett land? (och det blir garanterat inte bättre vid ett skifte)
- vad står kristdemokraterna för?
- vad står egentligen sossarna för, som inte är anti-blått? (missnöjespolitik?)

Jag tycker Hårde Hardy (allas våran...) verkar vara en klok man, inte bara med bakgrund av sina klubbfärger utan för sitt uttalande i en intervju med SvD: "Jag röstar inte, jag tycker politiker är oärliga" Tyvärr så är jag beredd att hålla med, men röstar man inte så röstar man heller inte emot ett bidragssamhälle. Så bit ihop.

En sista fråga i min mycket tunna politiska debatt:

Varför tvingar man inte våra kära socialbidragare att jobba för mödan. Perfekt arbetskraft att tillgå för banverket som ändå inte sköter sitt jobb.


Kommentarer
Postat av: Ronja

Skitsnygg sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-08 @ 10:32:50
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0