Koma

Den allsvenska entusiasmen som i veckor drivit mig att frenetiskt plita ner en allsvensk sluttabell förbyttes under gårdagen efter en horribel, håglös och patetisk djurgårds-insats till ett svårdefinerat komatillstånd. Verkligheten kom ifatt mig, när jag ståendes i snöblåsten på nationalarenan fick se mitt kära lag visa varför Allsvenskan är rankad som Europas 28e bästa liga.

Återstående två lag i mitt tips, två skånska giganter, kommer om de får allt att stämma att tampas om mästartiteln.

Utan direkt motivering (kanske återkommer). Här kommer min slutgiltiga tabell.

1. Helsingborg
2. Malmö FF
3. IF Elfsborg
4. AIK

5. Djurgårdens IF
6. Kalmar FF
7. IFK Göteborg
8. Hammarby IF
9. Halmstads BK
10. Örebro SK
11. Gefle IF
12. GAIS
13. Trelleborgs FF
14. Brommapojkarna

Efter gårdagen är jag benägen att hålla med de i drevet som påstår att plats 5 och 14 ska byta plats. Det som värmde mest i fiendeland va 17-årige Albin Ekdahls allsvenska debut. Lars-Roland öppna ögonen och vidga era vyer!

Kommentarer
Postat av: Spjuth

Intressant teori, men är du inte lite väl optimistisk när du tippar dif så högt upp? Inte ska la bp behöva åka ner. Och nog för att albin ekdal gjorde en bra insats mot dif i premiären men inte ens LR ska behöva öppna ögonen, möjligtvis tomten som är u21 coach. Om man snackar talanger i landslaget så ska ju lätt gabbe özcan dit, han är som kaka i miniatyr :)

2007-04-18 @ 23:04:00
Postat av: Carl Johan

Özkan är skadad.. och gnagare

2007-04-18 @ 23:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0