fult och äckligt

Ibland, när vissa ord uttalas och används i en situation där de inte hör hemma kommer en uppbubblande ilska och upprördhet. Det finns två kategorier: Ord som i sig ofta är helt harmlösa och i vissa sammanhang kanske till och med frekvent används av en själv samt de ord som av sin självaste existens sprider ilskan i kroppen. Varför? Troligen är det personligt och har sina rötter i någon händelse långt bak i tiden eller så är det bara avskummets avkomma till ordboken.


flytningar - vi har nog alla sett reklamen om illaluktande flytningar. Popcorn eller annat tilltugg tappar liksom glansen


bulle - OK att inmundiga till kaffet. Inte ok att ringa efter under krogkvällen. Taxi tror jag bestämt det kallas.


game-plan - säsongens modeord i svensk fotboll. Lär er spela först!


syster - syster har vad jag vet en eller två gemensamma föräldrar med sitt syskon. Inte 3 år i skolan, eller en föreläsning på universitetet.


När jag låg och vred på mig innan ögonen slöts i natt hade jag betydligt fler och mer markanta exempel på tungan. Kanske kommer de framöver. Nu är det dags att njuta av tiden som är kvar, för man vet aldrig när det blir roligt nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0