Kylslaget

När det blir obehagligt att slinta ut med ena benet från täckets skyddande hölje är det dags att brassa på elementet. Var man än går biter kylan in på bara kroppen. Inte ens en fotbollsmatch på den glödande röda Allianz Arena förmådde värma mina isklumpar till fötter. Den kalledande betongläktaren satte sina spår, liksom upplevelsen att ha sett en riktig arena i jämförelse med löparbanehelvetet eller öststatsblocket på hemmaplan.

Helg idag trodde ni! Men icke. Om 18 skoltimmar traskar jag in mot Kaufingerstrasse för att möta upp helgens besök. Kl halv 6 imorgon är jag fri för (officiellt sett) 1.5 dygn.


Dags för dagens reningsrit. 15 piskrapp, stålull och taggtråd. Skönt med en dusch.


Kommentarer
Postat av: Roooney

Yo, ser att din modernisering motiverat andra till att förnya sig lite..

För att du ska känna dig lite varmare kan jag ju bidra med att berätta att jag sitter med tjocktröjja och raggsocker i väntan på att "hans" jävla ugn ska komma igång. "Det tar 20 -30 min, sen e de varmt" Yeah right.

2007-11-09 @ 18:03:16
URL: http://ronnyimunchen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0