München by beer

Det är inte utan att man känner sig som en dålig människa när det slår en att det flutit mer öl än någon annan vätska genom strupen de senaste veckorna. Trots det har jag ändå lyckats hinna med hela 4 löprundor och några "kräla-på-golvet"-träningspass. Veckorna som varit har präglats av öl, oktober fest och svenskar. På söndag försvinner den största ölboven ur våra liv de kommande 50 veckorna. Förutom fester och pengabrännande har jag även lyckats ta mig igenom tre tyska filmer (inte tyska egentligen, men dubbar man så ska det f-n räknas): rezept zum verlieben, das bourne ultimatum och godbye lenin!. Tyskan släpper mer och mer och innan ni vet ordet av är det inte [see ji] eller [sii djej] som gäller. Utan som Göran så härligt förkunnade på tyskan i högstadiet: [tsee djot]. Tyvärr verkar idén om att kalla mig Pamela även ha slagit personer här nere. Måste alla ha kollat på baywatch?

Veckan som kommer blir det oktober fest avslutning, språkkurs och em-kval! Dags att bocka av ännu ett land på "besökt-kartan". Here we come Liechtenstein.

Den som vill se kort får vänta tålmodigt eller registrera sig på facebook. [Sii joo son]

Kommentarer
Postat av: Elin B

Varför kallas du Pamela? :/

2007-10-04 @ 16:35:55
Postat av: Karin =)

fyllekaj?? =)

2007-10-07 @ 16:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0