Tvättäkta

Varför ska det vara så svårt att ta sig i kragen, bita i det sura och packa ner smutstvätten och ge sig iväg? Kan det vara så att man känner sig som en bro-kille med hela garderoben i en påse (eller tre)? Eller kan det helt enkelt vara så att en promenad på 10-15min för att få tvätta (!) inte lockar en mulen fredagmorgon i München?

Kanske är/var man bortskämd i Linköpings studentghetto och kanske är tyskar dumma i huvudet (bevisas gång efter annan), men en utökning av underklädesbeståndet vore av största vikt för att slippa den skavande tvättångesten.

Hur skulle det se ut att tränga sig in i en full U3/6 med två smutspåsar? Har blickarna stuckit som knivar tidigare (när jag trängt mig för att rulla en station) så lär de vara sylvassa lansar eller motorsågar nu.

Hört den om taxibilarnas tjänstvillighet i München/Munich/Monaco? Nej, de kör bara om man känner varandra tydligen. Eller om de anser att du inte kan gå sträckan själv! Mycket underhållande.


Kommentarer
Postat av: Thilda

Glad fredag och trevlig helg! Ha ett grymt bra höstlov om du har lika stor tur som jag att fortfarande ha det :)

2007-10-26 @ 10:52:53
URL: http://thildisch.blogg.se
Postat av: Jennie

haha hoppas du fick tvättat dina kläder :)

2007-10-26 @ 16:28:11
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: fashi

Vilken av outfitarna är snyggast? kika in och rösta i bloggen:)

2007-10-27 @ 00:01:18
URL: http://fashi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0