Juletid

Hade en, snabbt tynande, kreativ tanke om att skriva det här blogginlägget på rim, men jag tror jag lägger det på hyllan. (Här skulle man givetvis, lätt ordnat, kunna rimma på 'fyllan').

Men, nu när klockan är slagen, tentorna skrivna och tristessen fyller dagen. Fylls av något annat.
Fylls av allt det man i stressen förbannat.

Skriver kompletteringar, sponsorplaner, rim eller brev...
Vardagen i jämförelse med helvetesveckan kallad tenta-p är ganska skev.

Skev i den bemärkelse att det längre inte finns krav.
Eller ja (för att citera mr B), jag vet inte hur man ska bete sig som julhetsens slav.

Snart bär det av in mot stan.
Dra runt med Stålis och handla klappar hela dan.

Tänk att jag ändå lyckades skriva allt på rim.
Blir lätt så om man kommer in i ett stim.

--
ps Thomas Quicks advokat pratar Tumba-svenska (aka Södertugg fast söder om söder) ds
ps1 Åke Svanstedt ser ju faktiskt lite gangster ut. ds2 

'Listorna'

 Toppen

1. Solen (Tredje gången på en vecka!)
2. IFP-kick-off i Glasgow 29/1!
3. Hjälmsätersgatan 18A
4. Yesman!
5. No Stress
6. Münchenreunion snart

Botten

1. Pineapple Express (hur får man göra en sån film?)
2. Scotts (stör mig på reklamen)
3. Drottninggatan
4. Snön (eller bristen på den)
5. 'knät'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0