tentaperioden

Stressfaktorn på en svensk tentaperiod (eller som man i Linköping kallar det: "tenta-p") är i jämförelse med den tyska motsvarigheten obefintlig. Om exakt en vecka sitter jag vid köksbordet på södra kungsvägen 218d och har tagit jullov. Tänk vad tiden kan gå fort, det var inte länge sedan man satt i ett tält på vallamassivet och lyssnade på "påhittiga" gyckel om diverse nollningsfigurer.

München kommer över mig ibland. Jag kan nästan se vägen från tunnelbanan framför mig i sömnen. Tänk vilken dröm det hade varit om LiU legat där nere.

--

Varför ska vi hjälpa bilindustrin? Varför hjälpa en stagnerande energi som vägrar förnya sig och inse att bensindrivet inte är framtiden? Det är världsekonomins gång, utvecklingens gång. Bensin skattas och fossila bränslen sinar. Nu är det dags att man agerar och utvecklar bilar som folk har råd med även i kristider.

Tänk er en värld med förnyelsebar energi, eldrivna bilar och en stagnerande växthuseffekt?! Det som måste räddas och strypas är inte biljättarnas fall. Det är de räddningspaket och de bidragsflöden som nu initieras av de styrande.


--


Final på söndag igen. Bara att se till att Stockholm-Skavsta inte förlorar en andra final på en vecka!


--


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0