Del 2 av 7 inom kort

del 1 bom. nu kan det bara bli bättre.

Någon som kan tänka sig rubriken: "Liten tuva..." inom några dagar? Kanske redan står på Svt-text. De brukar ju vara snabba med flosklerna.

Har haft molande huvudvärk nu i två dagar, får hoppas det är vädrets makter som spökar där med.

Frau Lipp har tagit en ny gris i säcken. Meddelades idag att den nya vill flytta in två dagar tidigt. När jag flyttar ut? 31a februari blev mitt svar, utan att tänka på att februari (trots skottåret) är årets kortaste månad. Hennes icke-reaktion kanske bevisar min tes om kunskapsbrist. Fann dessutom häromdagen toafönstret och toadörren på vida gavlar (?). Energispar here we come.

En annan mycket intressant detalj jag upptäckt är att lök (gullök, ni vet den man hackar, gråter av och sedan äter) tydligen är allmänt gods här i huset. Första nätet (ingen lösvikt här inte) jag köpte i dyskland placerade jag på min kylskåpshylla, för att dagen senare finna dem upplagda i en skål ovanpå kylskåpet. Sakta försvann lök efter lök.
De nya jag köpte förra veckan gick samma öde tillmötes och det är fruktansvärt hur mycket lök gundi och henry äter. Ingen botten.

Låttips:
ashley tisdale - he said she said
timbaland - apologize
sugababes - about you now


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0