Ur en fotbollshjärna

Läste Göteborgsanfallaren Pontus Wernblooms tankar om "en vanlig dag":


EN DAG, ETT LIV
"Det är onsdag, men det känns som vanligt att det är en måndag. Det kommer bli en intressant dag med styrketräning på förmiddagen och sen ett fyspass på eftermiddagen. Detta är ytterligare en chans att utvecklas, not. Pillar i mig lite frukost och förbereder mig för detta helvete som väntar, en kamp mot mig själv. Dem säger att hoppet är det sista som överger människan, men jag har tappat mitt hopp och min gnista någonstans mellan en plint och en kona i Munkebäck.
Styrkepasset går av sig självt, jag kanske blir starkare, kul.
Dagens glädjeämne är chicagon mellan passen, där Ölme som oftast slits mellan hopp och förtvivlan. Slut på det roliga, återigen en kamp mot mitt inre för att klara mig igenom två timmar på Munkebäck.
Klar för start "bara" 30 varv i dag, det tar drygt en timme. Depression "10 varv".
Depression "20 varv". Lycka, bara 10 varv kvar. Cirkelträning 2 varv, depression.
Klar, stor lycka.
Dunsar ner i soffan, för att se att fjärrkontrollen ligger vid tv:n, jag brister snabbt ut i gråt.
Blir glad igen över det faktum att det är fem dar kvar till Munkebäck."


Låter som en normal människa trots att han kommer från baksidan.

God natt!

PS Googlar man på Guseus kommer Museum upp som möjligt alternativ om man nu råkat skriva fel. Passande minst sagt. DS

Kommentarer
Postat av: Calle

låter bra! vad sägs om tors kväll, typ halv sju-sju nånting?

2008-03-12 @ 09:32:51
URL: http://abologna.blogg.se
Postat av: mams

I mina barns värld för så där 20 år sedan var efternamnet Guseus snarare Museus och det är fortfarande, som sagt väldigt passande efter 30 år i museisvängen!
Mamma Guséus Dahlberg

2008-03-12 @ 13:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0