Finlands sak är vår

Visserligen kanske Finland har vår, men inte är väl deras sak min. det skulle vara som att säga att mina saker är finlands och då hamnar vi i samma tänk som när man delar ut antalet mäniskor över antalet himlakroppar => det kommer bli en så försvinnande liten mäniskodel på varje himlakropp att den är försumbar. Alltså finns vi inte, och därmed inte finlands saker heller.

idag är första dagen i strävan efter slutmålet. IFPn går in i sitt slutskede och vi har bunkrat upp med mat för 5 dagar, inlåsta i min och karl kaviars nätta lilla låda.

Vad har hänt sen sist?

- snabbvisit i stockholm. har dock fortfarande inte fått något utlåtande
- sverige fortsätter skämma ut sig själva internationellt
- hv och fbk i hockeyfinal - kunde inte bry mig mindre
- expressens och aftonbladets allsvenska bilagor införskaffade! (sen när var nr.2 en sådan fröjd)
- alla andra har påsklov.

pusha mig att skriva mer...

Kommentarer
Postat av: mams

Finlands sak kommer aldrig att bli min. Finns det något fulare folk? För att inte tala om språket!

2009-04-07 @ 11:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0