Dålig människa

Det var så nära (titta mellan tumme och pekfinger) att jag åkte till Nürnberg med alla de andra idag. Så nära. Vaknar 0730 och börjar på rutin utföra morgonens alla bestyr men inser snabbt att varfan ska jag kunna sova de kommande 10 timmarna? Hur ska jag kunna handla, plugga och träna. Okej efterkonstruktion. Jag var obotligt trött och det regnade. Vaknade åter 1016.

Julen närmar sig med stormsteg och det väcks önskningar från hemmaplan om att jag ska ut i Stockholmshetsen. Sluta! Nej. Ni kan få era Leberkäse, Dirndls, Knödlar eller Jägermeister. Vad som helst men inte Gallerian, Drottningsgatan, Åhlens, Sturegallerian (you name it) den 22a och 23e december.

Lebkuchen aka tysk pepparkaka ska vara poppis. Glühwein likaså.

Har kommit till den horribla upptäckten att jag, utan att tänka, börjat skriva substantiv med stora bokstäver. (Nu tänker jag mig för) men undersök texten ovan så ser ni exempel där jag missat att korrigera mina misstag.

--  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --  --

Lördag är det dags för första skidåkningen på jag vet inte hur länge. Minns jag inte fel åkte jag, pinsamt nog, snowblades sista dagen jag var på en snöbeklädd kulle. Lördag morgon klockan halv sju rullar bussen/arna från Ostbahnhof mot Galtür (vild gissning Österrike med tanke på internetdomänen) för en dags åkning i backarna. Dagens och/eller morgondagens projekt blir att hitta passade skiduniform. Framförallt byxor. Bäst i svängen Hökarängen, liksom Speedos på beachen skulle en turkos heloverall sitta som smäcken i backen.

Nästa lördag blir det Stuttgart och returmatcher mot Koblenz och svenskarna i hemmlaget. Dags för revansch!


Bra låtar:

Sick Puppies - All the Same
Fountains of Wayne - Winter Valley Song


Kommentarer
Postat av: steffi

glömm inte münchens bästa dj der große marc zimmermann på 59:1 eller var det var.
dein samstag wird lang!

2007-12-06 @ 15:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0