Déjà vu

Vet inte om det är likadant i Sverige men hittils upprepar Münchenvädret fjolårets Stockholmsdito. Köldknäpp med snö i november, en grön jul och en vit februari (?!). Läge att plocka fram vårgarderoben kanske.

I brist på arla skaparglädje listar jag julen

1. Julskinka
2. Kalle Anka
3. Mandariner
4. Gran
5. Familj
6. Godis
7. Julklappar
8. Carl Johan

Egentligen borde ju jag stå först, för utan mig kan det ju inte vara någon jul. Har svårt att se det i alla fall. Av ordningen att döma så skulle jag kunna sitta med en minigran, en påse mandariner och en julskinka och titta på Kalle Anka i min ensamhet. Så familjens femteplacering är lite flytande, med avsikt att täcka hela fältet.

bludder bludder

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för det! Svårt att tro att du skulle kunna vara utan oss? Julklapparna då? Du som är så ekonomisk skulle aldrig köpa till dig själv! Tur att någon annan gör det.....

2007-12-04 @ 11:00:42
Postat av: Elin

Du glömde Karl Bertil Johnssons Jul :)

2007-12-04 @ 11:59:52
Postat av: CJ

Karl Bertel Johnssons Jul är nog det mest överskattade som någonsin visats i svensk TV. (Rolf Lassgård, Kobra etc är inte värda att nämnas)

2007-12-04 @ 15:24:28
Postat av: Kalle

de ska va Karl Bertil på julafton!

2007-12-04 @ 15:35:24
Postat av: CJ

Nooo way!

2007-12-04 @ 16:00:30
Postat av: Elin

Den där Kalle verkar vara en klippsk person! :p

Tage Danielsson var ett geni!

2007-12-04 @ 17:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0