Ett land som inte upphör att överraska

Alla som redan hört mig klaga kan blunda.

Jag läser Maschinenwesenkurser fast är skriven på TUM-BWL. Vissa av mina kurser går på Maschinenbau som är en del av Maschinenwesen och följdaktiligen tycker man att Maschinenbaus informationskontor skule veta var man anmäler sig som BWLare till deras tentor.

"Ja det gör du där uppe på MW-Prüfungsamt" - Maschinenbau-idiot

Sagt och gjort. Carl Johan fyller i ett av tyskarnas många formulär med koder, kurser, skonummer, adresser hitan och ditan. Traskar in till Amt-tanten och får svaret "nej nej, BWLare ska inte anmäla sig här. Prata med dina Lehrstuhls ~ Kursadministrationer". Efter dryga timmens runtspringande med irritation över ovetande tyskar som enda resultat sätter jag mig på biblioteket och skickar mail till alla berörda parter.

Efter lunch har två mail trillat in: från en kurs och från studievägledaren. Kurskillen/gubben menar att jag ska tentaanmäla mig på MW-Prüfungsamt (?!) och studievägledaren (pucko) säger att jag ska gå till varje Lehrstuhl (där de inte visste något) och fråga.

Visst visst. Än mer uppgiven lunkar jag in till Amt-tant nr 2 och frågar var jag som utbytesstudent TUM-BWL ska anmäla mig till tentor.

"Inte här"

OKEJ?! Var-fan då då? Svaret : man pratar med föreläsaren/övningsledaren fram i januari och säger att man vill tenta. Det svaret fick jag av en annan BWL-student på facebook-kopian: StudiVZ. Varför avlönas idioter var man än kommer? En sak är väl mataffärer och korvstånd, men utbildningsrelaterade jobb borde ju kräva en viss lägstanivå på intellektet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0