Grå stad

Som att vara tillbaka på slätten en grå novemberdag. Vit/grå himmel, kylslaget men inte bitande kallt och en lördag ej huggen i sten. Kaffeorgie och kalinka kefir fick starta dagen och en vild gissning är att jäger och weissbier avslutar densamma.

Är kittad inför veckan med mina nya sony-hörlurar och insikten att det idag (lördag) faktiskt är ynka månaden till jul. Kommande veckor kan räknas ner i dagar utan det där försmädliga månadstillägget innan. Idag: 30 dagar. Igår 1 månad och 1 dag.

För alla er tyskvänner som undrar vad "SQHM" står för på glasen så är det företaget som tillverkar dryckekärlen och inget inhemskt ölmått. Till min stora förvirring så står det inte sQhm utan sAhm. Följd av taskig logoframtagning. Kanske borde man som vår kära sektion i Linköping slänga X antal 100'000 i sjön på att ta fram ett nytt varumärke. Enligt uppgift ska förhållandet mellan den gula och gröna stapeln vara det så kallade gyllene snittet.


i-logga - SQHM?

Kommentarer
Postat av: Elin

jag tycker mig urskilja poesi i första stycket i detta inlägg...hehe...

Som att vara tillbaka på slätten en grå novemberdag. Vit/grå himmel, kylslaget men inte bitande kallt och en lördag ej huggen i sten. Kaffeorgie och kalinka kefir fick starta dagen och en vild gissning är att jäger och weissbier avslutar densamma.

Detta är ju en dikt! :-p

2007-11-24 @ 14:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0