Donnerstag

Bakfyllan som på beställning. En kväll i svengelsk-tysk anda slutade på 089 till tonerna av tuggummipopens mästare: Justin. Vin, Vodka, Öl och Jägermeister. Inte OK! om du vill vakna till en oskriven dag. Dagen var redan stämplad när jag vältrade mig över sängkanten och hällde i mig ett glas vitaminbrus. Stämplad med ordet: SEG.

Två svenska utbytesstudenter, två färdigpluggade tyskor och en lufthansapilot. Hade tyskan bara varit lite mer uppdaterad kanske man kunnat hänga med bättre. Nu blev det så mycket på en gång att man kanske förstod sammanhanget men hade svårt att komma in i samtalet pga den grammatiska rädslan som fortfarande ligger och skaver. Till pluskontot kan läggas det faktum att det idag var mitt blott tredje dygn på kontinenten och ytterligare 300 följer.

Är det sant som de säger (tyskan som varit i Sthlm på utbytesår) att det varje tisdag klockan 22 skriks i "Lappis". Tror jag håller mig borta.


Kontaktuppgifter för den som håller sig undan facebook:


Carl Johan Dahlberg
c/o Lipp
Kaulbachstrasse 85
80802 München, GERMANY


+491577-3805387 (gäller inte än, men snart)
msn: [email protected]
skype: diddelurk


Spännande upptäckt på Lidl idag: inga korgar! Alla kunder gick omkring med varorna i famnen som om det var världens mest naturliga sak och tanten i kassan sa inte hur mkt jag skulle betala utan bara stirrade ner i bandet. Känns som de försöker locka nya kunder.


:::
www.mtv.se/reklamfilmer
www.tv-links.co.uk
:::
special d - you
hit the lights - bodybag
plain white t's - write you a song
:::
julle hund
buzz lightyear
:::

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0