Midsommar i München

Dagen började med en midterm i reglerteknik som gick ungefär lika bra som jag var motiverad. inte alls. efter en lagom lång promenad genom englischer garten med en färdöl i handen kom jag slutligen fram till mitt slutmål och skådeplatsen för gådagens stora begivenhet. vår egenregisserade svenska midsommar!

välkomstbål, mingel och sillunch med alldeles för många snapsar innan det var dags för lekandet. kyklingturken kom när han skulle, alla var på bra humör, solen sken och allt blev precis så som vi hade hoppats.

lekarna avrundades med småtävlingar och dans kring stången innan straffavgörandet mellan kroatien och turkiet.

beska droppar har jag druckit för sista gången och bra idé med egengjord snaps. tänk vad innovativa människor kan vara när det kommer till alkoholhaltiga drycker.


Kommentarer
Postat av: Peter

Das, was ich jetzt weiß, ist, dass die Schweden feiern können. Das, was du jetzt weißt, ist, dass man deutsche Sätze, wenn man will, mit sehr vielen Kommas, die den Satz unnötig verkomplizieren, versehen kann.

Danke für ein geiles Fest...und ich hatte auch fast 3 Promille :)

2008-06-23 @ 08:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0