Ny upplevelse

Första tentan gick väl som jag trodde, men inte som jag tänkt mig. Dags att börja smörja professorer och studievägledare för att få till omtenta och allt som rör skolan fungerar ju så smidigt, så varför skulle detta bli ett undantag...(?)

Förövrigt borde mitt handlingsförlamade hemland i norr se på hur man löst trafiksituationen i München. Tre ringleder! Stockholm har väl knappt fått en halv (?!), som till råga på allt är underdimensionerad eftersom de aldrig kan ta beslut utan måste tillsätta alla dessa utredningar (som troligen slukar mer grå massa, alibisysslor, alujobbare, pappersvändning och statliga medel än vad någon tysk instans lär göra) för att över huvudtaget ha ett hum om någonting. Kanske är ändå det systematiska checklisteförfarandet och stämplandet ett omständigare, men effektivare sätt att ta beslut. Eller(?!) 

Norra länken. Stort steg. Någonting säger mig att köerna i tunnelsystemet kommer bli den tidens förstanyhet på trafikredaktionen. Ping!


3 Ringar. 1 332 650 invånare.

1/2 Ring. 1 949 516 invånare.

Det är inte lätt när det är svårt.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Du har så rätt! Tänk om alla kunde vara lika kloka som CJ!! Hur skulle inte åtminstone Stockholm se ut!

2008-03-07 @ 08:59:13
Postat av: fram

Vote for freedom, Vote for CJ!

2008-03-07 @ 09:01:32
Postat av: Tobbe

1949516 invånare!?!? Räknas Stockholm-Skavsta, Stockholm-Västerås och Stockholm-Göteborg med då eller?

2008-03-09 @ 23:57:11
Postat av: CJ

Storstockholm-Wikipedi;)

2008-03-10 @ 01:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0