Lächerlich

Lördag 15.00. Carl Johan vaknar och flippar upp sin numer omoderna Samsung. Slår ett öga på klockan och där stämplas dagen. Förstörd, borta och snart slut. Sverige förlorar mot Finland och kvällen ser ut avslutas med samma humör som "frukosten" intogs till, men innanför ytterporten till Arndtstrasse möter jag tre gladlynta exjobbskillar som drar med mig till Trachtenvogel och fönsterbläcket kröns idag av ytterligare ett Schneider Weisse-glas och nya underlägg.

Att ha vaknat på fel sida var en underdrift.

Söndagen då? Som så många gånger tidigare när man ska plugga så slutar lägenheten som ett praktexempel ur en Hus & Hem-tidning, aftonbladet lusläses, fotbollsmatcher avverkas, både lunch och middag blir ordentligt tillagade och kvällen avslutas med en film. Facit? några få sidor Fertigungstechnologien och en Zlatan-upplevelse rikare.


SWAT spädde på min uppfattning om att Samuel L Jackson är världens mest kända och prisade B-Skådis. Vad har han gjort för bra roller egentligen? Kom inte dragandes med Pulp Fiction, den går jag inte på.


Kommentarer
Postat av: Torvald

Tja!
Ojämn säger jag, men i Shaft är han nog inte så kass som du låter påskina.

2008-05-19 @ 00:02:42
URL: http://fram.blogg.se
Postat av: Zlatan Ibrahimovic

Pulp Fiction som sagt

2008-05-19 @ 00:11:01
Postat av: Samuel L

Shaft funkar

2008-05-20 @ 13:29:40
URL: http://abologna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0