Spontanansökan

Angående den utannonserade tjänsten som förbundskapten för det svenska herrlandslaget i fotboll.

Med anledning av vakansen hos Svenska Fotbollsförbundet ansöker jag härmed om tjänsten som svensk förbundskapten. Som en fotbollsfantast och taktisk allvetare är jag övertygad om att min sociala och analytiska förmåga kommer leda herrlandslaget i fotboll till många och långa framgångsperioder framöver.

Med mig som förbundskapten kommer föryngrings- och förnyelseprocesserna som alla lag och landslag någon gång står inför att ske kontinuerligt. Att få bära den svenska landslagströjan ska vara ett kvitto på sentida prestation i avvägande mot långvarig stabilitet, inte ett resultat av dåtida isolerade toppinsatser. 

Ett framtida landslag ska sträva efter att vinna och då krävs individuella prestationer mot bakgrund av ett habilt lagspel. Att gneta sig till ett slutspel och sedan vara nöjd är inte ett alternativ. Hellre satsa och vinna, än försvara och vara nöjd. Hedersamma förluster är inte ett ord i mitt vokabulär.

Ser fram emot vidare kontakt!

Carl Johan Dahlberg

Ps. Väljer ni inte mig, bör Erik Hamrén vara värd de 10 miljoner som begärs. Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0