Ett nygammalt liv

Mycket nytt, mycket nygammalt och något ihållande.

Imorgon är första dagen i mitt 40-åriga arbetsföra liv. De första stapplande stegen som konsult hos FiloProcess kommer ske på Stockholmskontoret vid Humlegården.

Med det nya livet kommer även en ny bostad och min femte sambo på de dryga 2 åren som gått sedan jag kom hem från München. Karl, Tobias, Henrik, Emma och nu Jocke. Hade ju varit rätt trevligt om Emma pluggat furniturestudies men man kan ju inte få allt här i världen (tydligen:()

Ny adress: Larsbergsvägen 27, 2tr: Lidingö
Tillbaka där allt började (nästan).

Om jag räknar efter lite snabbt är det min 12e bostad. Och nästa år blir det om jag får bestämma den 13e med Emma. Det vore trevligt:)

Emma fortsätter i Linköping, en distans som inte är lika oövervinnerlig som Louvain-la-Neuve. Puh! Plus att jag kan gästspela i SS under hösten. Bonus.

Nygammalt blir också Lidingö IBF (om jag nu kan få papprena dit de ska). Det saknas nu bara underskrift från tyska förbundet, inbetalning till Schweiz och att skicka hela kittet till IFFs kontor i Finland. Känns tyskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0