Long time no see

Det har hänt mycket sen sist!

Mina 5 år som universitetsstudent är över; i fredags lade jag fram mitt och henriks examensarbete inför en hyfsat stor publik i konferensrum 2B:841 och är nu inte bara en klocka och en flaska MOÊT rikare utan jag kan även titulera mig MASTER of SCIENCE i INDUSTRIELL EKONOMI. Känn på den!

under de fem åren som har gått har det hänt mycket. Carl Johan som flyttade ner en solig augustidag år 2005 är långt ifrån den Carl Johan som rundar av med två månaders sommaranställning på CMA år 2010. Vad har hänt?

2005 och halva 2006 går nog till historien som slutet på det förra. Väktarutbildningen i juni 2006 var starten på två somrar med ångest och i september 2007 bar det av till München. Vilket år! En helt underbar stad.

Våren -08. En tysk vår med innebandy som mittpunkt. Lagkapten i Bundesliga-kvalet och involverad i Wikinger München. Hur skönt det än var utomlands så var det oerhört roligt att återse slättstaden till hösten det året. En höst med två ansikten. Å ena sidan stormade emma in i mitt liv på riktigt och å andra sidan lyckades jag ta på mig alldeles för många kurser.

Våren -09. Lökvår, ifp en glasgow-resa och allmänt vilande från höstens bravader. Våren präglades också av jobbångest. Hetsen! Alla skulle ha seriösa och "vettiga" sommarjobb vilket tyvärr drog med mig ner i en halvstressig spiral. Det slutade med att jag läste ryska i juni och jobbade på museitjänst i juli. Skaffade mig solallergi och tog det allmänt lugnt. Inte mycket att klaga på.

Temat om ansökningshets tog sig mildare former till hösten när det blev dags att hitta ett exjobb; det som nu är avslutat. Via handledare på skolan hamnade vi på Atlas Copco i Örebro och till denna vår gick mina, kalles och tobbes vägar från HSG18 åt vitt skilda håll.

Örebro. det blev nog bara 5 månader.

Hetsen från våren-09 överträffades våren-10. Den ångesten som jobbsökandet ahr inneburit har varit helt obeskrivlig. Nu slutade det lyckligt och idag sitter jag här med examen, sommarjobb och jobb. Framtiden och vuxenlivet here we come!

Min studietid i korthet:

Utbildningsprogram: Industriell Ekonomi
Inriktningar: Projekt, Innovation och Entreprenörskap och Maskinteknik
Examensarbete: A value-based Business Model, Atlas Copco Rock Drills AB Örebro
Snittbetyg: 4.4  av 5.0
Utbildningsort: Linköping (3,5 år), München (1 år), Örebro (0,5 år)
Boende: Rydsvägen Lkpg (2 år), Hjälmsätersgatan Lkpg (1,5 år), Kaulbachstrasse Mnch (0,5 år), Arndtstr Mnch (0,5 år), Grubbensgatan Öbro (0,5 år)
Idrottslag: Stockholm-Skavsta IBF(3,5 år), Stockholm-Skavsta FF (1 år), ESV Ingolstadt (1 år), PSV Wikinger München (0,5 år), IBF Linköping (1 år), Lidingö IBF (0,1 år)
Idella uppdrag: IF Elpe (2 år), Campushallen (3,5 år), LiU (0,5 år) 
Övriga kurser: Engelska 1, 30hp; Ryska 1, 7.5hp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0