Ny turné

Har precis precis debuterat ombord ett nattåg och jag måste säga att det föll mig i smaken, bra ressätt! Tänk att få sova bort det tråkiga:) Det kändes lite som att ligga i sin koj på HMS Spårö/Skaftö och kura ihop. Enda minustecknet var nog att min vänsterarm somnade 2-3 gånger, men jag lyckades faktiskt bli väckt avkonduktören! Vilket måste betyda att jag sov!

Nu ska Tetra Pak få sin fiskar varma. Här kommer min favorit HR-fråga:

"Kan du berätta om en gång då du använt din förmåga att lyssna för att lösa ett större problem"

Pappa kom med idén att sammanställa ett dokument med alla dessa förbenade HR-frågor med tillhörande svar. När man överräckt dom till HR-nissen så ber man dom gå in på det väsentliga, nämligen mig.


Min senaste turné:

4/3 Örebro-Stockholm
5/3 Stockholm-Skavsta-Paris
9/3 Paris-Skavsta-Stockholm
10/3 Stockholm-Örebro
12/3 Örebro-Stockholm
13/3 Stockholm-Örebro
15/3 Örebro-Hedemora/Garpenberg-Örebro
16/3 Örebro-Lund
17/3 Lund-Örebro
18/3 Örebro-Zinkgruvan-Örebro-Stockholm
22/3 Stockholm-Arlanda-Kiruna
24/3 Kiruna-Gällivare-Luleå-Arlanda-Örebro

För den som var intresserad:)!

Nu sitter jag på Espresso House vid Lunds resecentrum (eller centralstation eller bangård eller nåt) och orienterar mig fram till herr rausings gata lite förstrött i huvudet. Ska nog inte bli några problem.

ps. två saker angående bilkörning

1. Det är jobbigt att köra 40 mil om man har träningsvärk i låren

2. Jag kör aldrig dagen efter (>2 öl). Oavsett hur jag mår. Tänk om bara, tänk om

3. Delvis förstår jag varför man inte åker tåg istället: ingen tänker på de "små" transportsträckorna

Stockholm-Örebro : 20mil => 2.5h från dörr till dörr med bil

Stockholm-Örebro : 20mil => 3.5h från dörr till dörr med tåg (1h sthlm, 2h tåg, 30min Örebro)

Tanken är lite den samma i avvägningen mellan Skavsta och Arlanda. Men vad är skillnaden egentligen?

Skavsta vs. Stockholm

T-bana etc : lika
Transport från Sthlm: 120 vs 20 min
Transport från Örebro: 4h vs 2h
Kostnad: 500 vs 2000

Än så länge är priset utslagsgivande i min ekvation, men det kan ju förändras.

EMMA KOMMER HEM I HELGEN! YES!


Kommentarer
Postat av: EMMA

YES

2010-03-17 @ 17:59:54
Postat av: patrik

saknar minga i den där reseplanen

2010-03-20 @ 11:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0